Wednesday, March 2, 2016

På plats

Det är knappt jag fattar att det här är verklighet, men sedan i går har jag alltså ett kontor. Här på Sliperiet sitter jag i ett öppet kontorslandskap tillsammans med andra kreatörer – bland annat filmskapare, illustratörer, skådespelare, kläddesigners. I husen intill finns Bildmuseet, Arkitekthögskolan och Designhögskolan. Det känns som en helt perfekt miljö att verka i. Så fort man kommer in här känns det att det är en kreativ miljö. Något som jag har saknat.

Nu börjar allt det svåra och härliga med att styra sin egen tid. Hur ska dagarna se ut, vad ska jag göra först (inreda kontorsplatsen känns så mycket roligare än t ex att göra klart bokföringen, men jag antar att det senare borde komma högre upp på prioriteringslistan) och allt sånt. Jag har alldeles nyss fått i mig dagens första kaffekopp i alla fall, så dagen är officiellt i gång.

No comments:

Real Time Web Analytics